четверг, 3 октября 2019 г.

შემაჯამებელი დავალება მე-X კლასი N3


                                                შემაჯამებელი დავალებები #3
         X   კლასი              მოსწავლის    სახელი----------------------------------
                                                                გვარი:------------------------------------
1.       (5ქ.)გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრებაში ვკითხულობთ
,,მაშინ წმიდამან გრიგოლმა მხსინვარედ ჰრქუა: უკუეთუ ამას იქმ, ეფრემ, მე უარ მყავ, ვითა არა შენი მოძღუარი ვარ, ხოლო ნეტარი ეფრემ  სიტყუასა ამას  ზედა სულიერისა მამისა და მოძღუარისასა ატირდა და ჰრქუა ,,ფიცხელ   არს ბრძანებაი ესე , განმკუეთელ უფროის მახვილისა. აწ ნებაი შენი იყავნ და ნუ ნებაიჩემი, წმიდაო ღმრთისაო!?“
უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს:
ა) რას მოითხოვს წმ. გრიგოლი ეფრემ მაწყვერელისაგან?
პას----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) ამოიწერეთ სიტყვა რომლითაც წმ. გრიგოლის სულიერი მდგომარეობაა წარმოჩენილი.
პას: --------------------------------------------------------------------------------------------------
გ) ამოიწერეთ სიტყვა რომლითაც წმ. ეფრემის სულიერი მდგომარეობაა აღწერილი.
პას:--------------------------------------------------------------------------------------------------
დ) როგორ გამოხატა წმ. ეფრემმა წმ. გრიგოლის სიტყვების დიდი ზემოქმედებითი ძალა?
პას:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.       (4ქ.)  გიორგი მერჩულე წერს:
,, მაშინ გაბრიელ ჰრქუა წმიდასა მას: ,,ღირსო მამაო, აწ ჩუენთანა არს ხორციელი კეთილი და თქუენ თანა არს  სულიერი კეთილი და ესე შევეზავნეთ ურთიერთას . თქუენ მონაწილე გუყვენით წმიდათა ლოცვათა თქუენთა ცხორებასა ამას და შემდგომად სიკუდილისა და ძუალნი ჩუენნი ღირს ყვენით დასხმად  წმიდათა თანა ძუალთა თქუენთა“.
 უპასუხეთ კითხვებს:
ა) ( 2 ქ. )_რას სთავაზობს გაბრიელ  დაფანჩული წმინდა გრიგოლ ხანძთელს?
პას:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ) (1ქ.) რას სთხოვს გაბრიელი წმ. გრიგოლ ხანძთელს?
პას:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
გ)  (1)განმარტეთ ,,ხორციელი კეთილი“,  ,,სულიერი კეთილი“
პას:-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.       ქართული ენა
   მოცემულ  ტექსტში დაშვებულია მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული შეცდომები. 5 სტრიქონში არის თითო შეცდომა , 6-ში  არა. სტრიქონის ნომრის გასწვრივ მოცემულ ხაზებზე დაწერეთ ეს სიტყვები სწორი ფორმით. თუ შეცდომა   არ არის გააკეთეთ აღნიშვნა    --.
1.    სხვადასხვა პროფესიის ადამიანთა სიცოცხლის ხანგრძლიობის        --------------------------
2.     შესწავლის შემდეგ მეცნიერი სმაილსი ამტკიცებდა,                          ----------------------------
3.      რომ  ყველაზე დიდხან    სასულიერო პირები და ფილოსოფო-        --------------------------
4.     სები   ცხოვრობენ.   ასევე   დღეგრძელობით   გამოირჩევიან             ---------------------------
5.     მებაღეები.   ბოლო   ადგილი   მეწისქვილეებსა და  ექიმებს              ---------------------------
6.      ეუჭირავთ.  ექიმთა  შორის  ნაადრევი სიკვდილიანობის          --------------------------------
7.      მიზეზად   სხვა-და-სხვა  ფაქტორს ასახელებენ .   ესენია:                ----------------------------
8.       მათს   მუშაობასთან   დაკავშირებული     უარყოფითი                -----------------------------
9.      ემოციები,  ვირუსული  ინფექციები  და ცხოვრების                    -------------------------------
10.      მონოტონური  რიტმი.   უნებლიე   ჩადენილმა  შეცდომამ,        ------------------------------
11.    შეიძლება საბედისწერო    შედეგი  მიაღებიოს   ექიმებს.               ------------------------------













შემაჯამებელი დავალებები #3
         X   კლასი              მოსწავლის    სახელი----------------------------------
                                                                გვარი:------------------------------------
1.(5ქ.)გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრებაში ვკითხულობთ
,,ხოლო რაჟამს მიიწია კურაპალატი ციხედ, იკითხა ხოლო დედაკაცი იგი და ვითარ არა პოვა, ფრიად შეიურვა  გულისხმა ყო- რაი ყოველი  იგი ყოფილი საქმე. და რამეთუ არა ღონითა რაითმე კაცობრივითა მახეთა იყო ტრფიალ მისა მიმართ  ხელმწიფე იგი, არამედ ეშმაკისა მანქანებითა ესრეთ ძლეულ იყო. რომელ თავმოთნეობაი დაავიწყდა და მსწრაფლ ხოლო მივიდა მერეს.“
უპასუხეთ დასმულ კითხვებს:
ა) (2)რომელ ციხეში მივიდა კუროპალატი და ვინ მოიკითხა მან?
პას:-----------------------------------------------------------------------------------------------
ბ)(2) რა შეიტყო კურაპალატმა და როგორაა გამოხატული მისი სულიერი მდგომარეობა მოცემულ მონაკვეთში . (ამოიწერეთ  ორი სიტყვა)
პას:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
გ)(2) ვისი ძალით მოქმედებდა  მეფე? ( ამოიწერეთ ორი სიტყვა)
პას_-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
დ)(1)  განმარტეთ ,,თავმოთნეობა“?
პას:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2) გიორგი მერჩულე მოგვითხრობს:
 ,,ნებითა ღმრთისაითა იქმნა საბა ეპისკოპოს იშხანსა ზედა, რომელი წელიწადთა მრავალთა დაქურივებულ იყო. აწ კუალად იქმნა სულიერი ქორწილი და მეორედ აღეშენა ამის ნეტარისა მიერ, ხოლო ხორციელად მოღუაწებითა მათ მეფეთაითა“.
ა) (1)ვინ არის ნეტარი?
პაას:----------------------------------------------------------------------------
ბ)(2) განმარტეთ ,,დაქურივებულ იყო“, ,,კუალად იქმნა სულიერი ქორწილი“?
პას   1. --------------------------------------------------------------------------------------------
        2. -------------------------------------------------------------------------------------------------


Комментариев нет:

Отправить комментарий

შემაჯამებელი დავალება მე-X კლასი N3

                                                შემაჯამებელი დავალებები #3           X    კლასი               მოსწავლის     სახელი-----...