მეცხრე კლასი
კლასი IX
სახელი , გვარი------------------------------
შემაჯამებელი წერა
V
სკოლა------------------------------
ვარიანტი I
თარიღი------------------------
(ვახტანგ როდონაია)
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ხუთი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2
,მე-3 , მე–4 დაწ მე–5) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ხუთი სავარჯიშო ( მე-6 , მე-7
,მე-8 ,მე-9)მოიცავს ღია კითხვებს და მოითხოვს ტექსტის ცოდნისა და
გაგება–გააზრების უნარების გამოვლენას , (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის
ხაზებზე) ;;
ბოლო დავალება -მე-10(სააზროვნო შეკითხვა) -შედგენილია
ანალიზის , მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად (განკუთვნილ ხაზებზე
მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად) .
|
1(1). ოთარ ჭილაძისა და ნუგზარ შატაიძის ბიოგრაფიის რომელი დეტალი
ჰგავს ერთმანეთს?
ა) ორივე მწერალი მთაწმინდის
პანთეონში დაკრძალეს;
ბ) ორივე მწერალი 1944 წელს
დაიბადა;
გ) ორივე მწერალი დიდუბის
პანთეონში დაკრძალეს;
დ) ორივე მწერალი 2009 წელს
გარდაიცვალა.
2(1). რა არის მოცემული მონაკვეთის მთავარი სათქმელი?
,,სამხედრო წესდების მუხლებს მთლად
ვერ დაემთხვა ჩემი სურვილი''( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
ა) ჩვენი სურვილები უფრო
მეტია, ვიდრე სამხედრო წესდება;
ბ) კანონი და მორალი ხშირად
შეუთავსებელია;
გ) სამხედრო წესდება კანონზე
მაღლა დგას;
დ) მორალი კანონს ყოველთვის
ამარცხებს.
3(1).რა საერთო დაინახა ბიჭმა დედამისსა და დეიდა მანანას შორის? (
,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
ა) მათი ნაჯაფი ხელები
ერთმანეთს ჰგავდა;
ბ) ორივეს ტუჩთან ხალი ჰქონდა;
გ) მათი ხმა ერთნაირად
ალერსიანი იყო;
დ) ორივეს ერთნაირი თვალები
ჰქონდა.
4(1). კრუს ხიმენესის აზრით, რა მოაკლდება ქვეყანას მისი სიკვდილით? (
,,ადამიანი გაზეთის სვეტში")
ა) რამდენიმე გრამი სიკვდილი;
ბ) საღად მოაზროვნე
ახალგაზრდა;
გ) ამერიკას მოქალაქე;
დ) ნათელი სხივი.
5(1). ჩასვი გამოტოვებული სიტყვა:
,,და ვითხოვდეთ
.... სულთა ჩუენთა გამოხსნასა, ძმანი''
ა) სატანჯველთა;
ბ) ცოდვისასა; გ) სახიერისაგან;
დ) შესაძრწუნებელთა.
6(1). რას თვლის ჯარისკაცი ადამიანის ყველაზე დიდ მონაპოვრად? (
,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7(1) როგორ ახსნა მარო ბებიამ ბიჭის მამისა და აფხაზი ლიდას
დაქორწინება?(,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8(1)რას უნდა ნიშნავდეს, სიმბოლურად, დედის თვალების
ცვლილება?(,,მოგზაურობა აფრიკაში")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9(2).გაიხსენეთ იოანე მინჩხის ,,ჟამნი ჩუენნი'', ყურადღებით წაიკითხეთ
მოცემული ნაწყვეტი და უპასუხეთ კითხვებს:
,,დიდ არს მადლი
მარხვის და ლოცვისაი,'
დიდ არს ძალი სინანულისაი.
არაი ძალ-უც
ნივთსა ცოდვისასა,
სადა იპოვოს სინანული
და ვითარცა-რაი წყალი, დამშრეტელ არს
ცრემლი ცეცხლსა მას
ცოდვისასა.''
ა) განმარტეთ ხაზგასმული
სიტყვა:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ) რა არის მოცემული ნაწყვეტის
მთავარი სათქმელი?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
10(4). გაიხსენეთ ნუგზარ შატაიძის ,,მოგზაურობა აფრიკაში" და
იმსჯელეთ თემაზე: ,,ულმობელი
სინამდვილის მსხვერპლნი''
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტესტის მაქსიმალური ქულა - 14
კლასი IX
სახელი , გვარი------------------------------
შემაჯამებელი წერა
V
სკოლა------------------------------
ვარიანტი II
თარიღი------------------------
(ვახტანგ როდონაია)
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ხუთი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2
,მე-3 , მე–4 დაწ მე–5) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ხუთი სავარჯიშო ( მე-6 , მე-7
,მე-8,მე-9 )მოიცავს ღია კითხვებს და მოითხოვს ტექსტის ცოდნისა და
გაგება–გააზრების უნარებისგამოვლენას , (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის
ხაზებზე) ;;
ბოლო დავალება -მე-10(სააზროვნო შეკითხვა) -შედგენილია
ანალიზის , მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად (განკუთვნილ ხაზებზე
მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად) .
|
1(1). ოთარ ჭილაძე გახლდათ
ა)
პროზაიკოსი; ბ)
პოეტი; გ)
დრამატურგი; დ) სამივე ერთად.
2(1). რა არის მოცემული მონაკვეთის მთავარი სათქმელი?
,,ადამიანი ჰგავს იმ ქვეყანას,
რომელსაც მისი სამშობლო ჰქვია, ხოლო სამშობლო თავს ურჩევნიათ ადამიანებს და არა
მონებს.''( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
ა) ადამიანი და მონა
ერთმანეთისაგან განსხვავდება;
ბ) ყველა ადამიანი თავის სამშობლოს
ემსგავსება;
გ) სულით მონა ჭეშმარიტი
პატრიოტი ვერ იქნება;
დ) სამშობლო მონებსაც უნდა
უყვარდეს.
3(1).რის ილუზიას უქმნიდა აცეტონი ქუჩაში დარჩენილ ბავშვებს? (
,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
ა) კარგი ცხოვრების;
ბ) ბედნიერი მომავლის;
გ) ლამაზი
სიყვარულის;
დ) მშობლებთან გატარებული ბედნიერი წლების.
4(1). რას ნატრობს კრუს ხიმენესი სიკვდილის წინ? ( ,,ადამიანი გაზეთის
სვეტში")
ა) სატრფოსთვის თვალის
შევლებას;
ბ) წარსულის დაბრუნებას;
გ) დედას, წყალს და ძველისძველ
საწოლს; დ) სამოთხეში მოხვედრას.
5(1). ჩასვი გამოტოვებული სიტყვა:
,,ჟამნი ჩუენნი, ვითარცა-რაი
სიზმარნი ღამისანი, ... ''
ა)
მოაკლდების; ბ) განქარდებიან; გ)
ვიხსენებდეთ; დ) გიხაროდენ.
6(1). ჯარისკაცის აზრით, როგორი ადამიანი ვერ შეძლებს სამშობლოს
სიყვარულს? ( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7(1) რა შეიტყო ბიჭმა მარო ბებიასაგან მამაზე? ( ,,მოგზაურობა
აფრიკაში")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8(1)რით ახსნა დაურმა თავისი და ზიტას ქართულის ცოდნა?( ,,მოგზაურობა
აფრიკაში")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9(2).გაიხსენეთ იოანე მინჩხის ,,ჟამნი ჩუენნი'', ყურადღებით წაიკითხეთ
მოცემული ნაწყვეტი და უპასუხეთ კითხვებს:
,,ღამე და დღე
დაუვიწყებელად
ვიხსენებდეთ სიკუდილსა
ჩუენსა,
ვიგონებდეთ
შესაძრწუნებელთა მათ
სატანჯველთა საუკუნეთა
და ვითხოვდეთ სახიერისაგან
სულთა ჩვენთა გამოხსნასა,
ძმანო''
ა) განმარტეთ ხაზგასმული
სიტყვა:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ) რა არის მოცემული ნაწყვეტის
მთავარი სათქმელი?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
10(4). გაიხსენეთ ნუგზარ შატაიძის ,,მოგზაურობა აფრიკაში" და
იმსჯელეთ თემაზე: ,,აფრიკაში''
იძულებით დაბრუნება''
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტესტის მაქსიმალური ქულა - 14
კლასი IX
სახელი , გვარი------------------------------
შემაჯამებელი წერა
V
სკოლა------------------------------
ვარიანტი III
თარიღი------------------------
(ვახტანგ როდონაია)
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ხუთი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2
,მე-3 , მე–4 დაწ მე–5) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ხუთი სავარჯიშო ( მე-6 , მე-7
,მე-8 ,მე-9)მოიცავს ღია კითხვებს და მოითხოვს ტექსტის ცოდნისა და
გაგება–გააზრების უნარების გამოვლენას , (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის
ხაზებზე) ;;
ბოლო დავალება -მე-10(სააზროვნო შეკითხვა) -შედგენილია
ანალიზის , მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად (განკუთვნილ ხაზებზე
მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად) .
|
1(1). რომელი მწერალი წარადგინეს ნობელის პრემიაზე 1998 წელს?
ა) ოთარ
ჭილაძე;
ბ) ორივე მწერალი;
გ) ნუგზარ
შატაიძე;
დ) არც ერთი პასუხი არ არის სწორი.
2(1). რა არის მოცემული მონაკვეთის მთავარი სათქმელი?
,,შენ რატომ უნდა გეძინოს ცუდათ, მე
თუ რაღაცით ვარ ბედნიერი, ან რატომ უნდა გეძინოს მშვიდად, როცა მე ვწევარ სისხლის
გუბეში''( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
ა) ,,სისხლის გუბეში'' წოლა
არავის არ უნდა ვუსურვოთ;
ბ) სხვისი ცხოვრება არ უნდა
ახდენდეს გავლენას ჩვენზე;
გ) ბედნიერებს მშვიდად უნდა
ეძინოთ;
დ) ადამიანებს ერთმანეთის ბედი
უნდა ანაღვლებდეთ.
3(1).დედისაგან წამოსული, რას ნანობს ყველაზე მეტად პატარა ლტოლვილი? (
,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
ა) ფულის
წამოღებას;
ბ) დედასთან ჩხუბს;
გ) ნიშნობის ბეჭდის
წამოღებას; დ) დაუმშვიდობებლად
წამოსვლას.
4(1). რა მდგომარეობაში ნახა უკანასკნელად ბიჭმა მამა? ( ,,მოგზაურობა
აფრიკაში")
ა) უგონოდ
მთვრალი;
ბ) ძალიან ნაცემი;
გ) დედასთან მოჩხუბარი;
დ) ავადმყოფი.
5(1). ჩასვი გამოტოვებული სიტყვა:
,,გიხაროდენ, მარიამ ღირსო,
გიხაროდენ, ... ჩუენო''
ა)
სიქადულო; ბ)დამშრეტელი; გ)
განქარდებიან; დ) ვიღუაწოთ.
6(1). ჯარისკაცის აზრით, ცხოვრების ავანჩავანის გარკვევაში რა
გვეხმარება? ( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7(1) რის სანაცვლოდ მოსთხოვა გოშკამ ბიჭს ორი ლარი?(,,მოგზაურობა
აფრიკაში'')
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8(1)ბიჭი დედას იხსენებს და ამბობს: ,, თითქოს ამაყობდა კიდეც, სხვებს რომ
არ ჰგავდა? რაზე საუბრობს ბიჭი?(,,მოგზაურობა აფრიკაში")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9(2).გაიხსენეთ იოანე მინჩხის ,,ჟამნი ჩუენნი'', ყურადღებით წაიკითხეთ
მოცემული ნაწყვეტი და უპასუხეთ კითხვებს:
,,ჟამნი ჩუენნი
ვითარცა-რაი სიზმარნი
ღამისანი, განქარდებიან
და დღითი-დღედ
მოაკლდების რიცხუსა მას
აღრიცხულთა დღეთა ჩუენთასა
და ყოვლისავე დამხსნელ არს
სიკუდილი
ვიღუაწოთ, ძმანო, მოსვლადმდე მისა.''
'ა) განმარტეთ ხაზგასმული სიტყვა:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ) რა არის მოცემული ნაწყვეტის
მთავარი სათქმელი?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
10(4). გაიხსენე ოთარ ჭილაძის ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'' და იმსჯელეთ
თემაზე: ,,როგორ გამოიხატა
ადამიანის დანიშნულება პოემაში''
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ტესტის მაქსიმალური ქულა - 14
კლასი IX
სახელი , გვარი------------------------------
შემაჯამებელი წერა
V
სკოლა------------------------------
ვარიანტი IV
თარიღი------------------------
(ვახტანგ როდონაია)
ინსტრუქცია
ტესტური დავალების პირველი ხუთი სავარჯიშო (1-ლი , მე-2
,მე-3 , მე–4 დაწ მე–5) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან
უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი) ;
შემდეგი ხუთი სავარჯიშო ( მე-6 , მე-7
,მე-8 ,მე-9)მოიცავს ღია კითხვებს და მოითხოვს ტექსტის ცოდნისა და
გაგება–გააზრების უნარების გამოვლენას , (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის
ხაზებზე) ;;
ბოლო დავალება -მე-10(სააზროვნო შეკითხვა) -შედგენილია
ანალიზის , მსჯელობისა და წერითი უნარების გამოსავლენად (განკუთვნილ ხაზებზე
მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად) .
|
1(1).რომელიმწერალიიყოლიტერატურულიპრემია ,,საბას'' მფლობელი?
ა) ოთარ
ჭილაძე;
ბ) ორივე მწერალი;
გ) ნუგზარ
შატაიძე;
დ) არც ერთი პასუხი არ არის სწორი.
2(1). რა არის მოცემული მონაკვეთის მთავარი სათქმელი?
,,და როგორც ტყიდან მეორე ტყეში
გადააქვთ ქარებს თესლი ხეების, ისე გადადის გულიდან გულზე ჩვენი ფიქრები და
სურვილები''( ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'')
ა) კეთილი საქციელი აუცილებლად
გამოიღებს კეთილ ნაყოფს ;
ბ) ჩვენი ფიქრები და სურვილები
სხვაზე გავლენას მოახდენს;
გ) ქარის ფუნქცია ხომ თესლის
გამრავლებაა;
დ) ჩვენი ფიქრები და
სურვილები, ზოგჯერ, კეთილ ნაყოფს ვერ იძლევა.
3(1).ვინ წარმოიდგინა ბიჭმა დევად? ( ,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
ა) ავტომატგადაკიდებული
სამხედროები; ბ)
აფხაზი ბოევიკები;
გ) რუსი
ჯარისკაცი;
დ) აფხაზი დაური.
4(1). რომელი ნაცნობი ნივთი შენიშნა ბიჭმა მარო ბებოს სახლში? (
,,მოგზაურობა აფრიკაში")
ა)
საათი; ბ)
ჩაიდანი; გ) თოჯინა
,,გერასიმე''; დ) მამის ქუდი.
5(1). ჩასვი გამოტოვებული სიტყვა:
,,დიდ არს მადლი მარხვისა და
ლოცვისაი, დიდ არს ძალი ... ''
ა)
დამხსნელ;
ბ)ცოდვისასა; გ) სინანულისაი;
დ) სატანჯველთა.
6(1). მეტაფორულად, რას ადარებს ჯარისკაცი თავის თავს? (
დასასჯელებისა და დამსჯელების დაკავშირების თვალსაზრისით) ( ,,ადამიანი გაზეთის
სვეტში'')
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
7(1) რა გააკეთა ,,მოგზაურობიდან'' დაბრუნებულმა ბიჭმა მატარებლიდან
ჩამოსვლისთანავე?(,,მოგზაურობა აფრიკაში'')
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8(1)ბიჭი აღნიშნავს:,, ამ აზრმა ისე ამაგდო, ხელი ამიცახცახდა და მეორე
კვერცხი ვეღარ გავფცქვენი? - რას გულისხმობს იგი?(,,მოგზაურობა აფრიკაში")
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9(2).ა) გაიხსენეთ რამდენი სახისაა სასულიერო პოეზია?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ბ)დაახასიათეთ თითოეული მათგანი:
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10(4). გაიხსენე ოთარ ჭილაძის ,,ადამიანი გაზეთის სვეტში'' და იმსჯელეთ
თემაზე: ,,როგორ გამოიხატა
საკუთარი თავის პოვნა პოემაში''
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Комментариев нет:
Отправить комментарий