შემაჯამებელი დავალებები
#3
VIII კლასი მოსწ. სახელი:
გვარი:
I ვარიანტი
N1 : გაიხსენეთ
ბარათაშვილის ლექსი ,,ფიქრნი მტკვრის პირას“:
,,თუნდ კეთილ მეფე როდის არის მოსვენებული
მისი სიცოცხლე ზრუნვა, შრომა და ცდა ქებული,
მისი ფიქრია
თუ ვით უკეთ მან უპატრონოს ,
თავის მამულსა,
თვისთა შვილთა, რომ შემდგომსა დროს
არ მისცეს სწყევით თვის სახელი შთამომავლობას“:
უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს:
1)რა არის კეთილი მეფის საზრუნავი? :
პას:
2)რით არის დატვირთული კეთილი მეფის ცხოვრება?
პას:
3)რატომ ზრუნავს კეთილი მეფე თავის ხალხზე?
პას:
4) ამოიწერეთ ტაეპი რომელშიც კეთილი მეფის ღვაწლის მოტივია
გამოკვეთილი:
პას:
N2:გაიხსენეთ ილია ჭავჭავაძის ,,აჩრდილი“ და უპასუხეთ
კითხვებს:
,, - მარად და ყველგან, საქართველოვ, მე ვარ შენთანა!..
მე ვარო შენი თანამდევი, უკვდავი სული”
1)რას გამოხატავს მეტაფორულად აჩრდილი?
პას:
2)რა მხატვრული ხერხია გამოყენებული მოცემულ ტაეპში?
პას:
N3: გაიხსენეთ ილია ჭავჭავაძის ,,აჩრდილი“:
წარვლილთა დღეთა შენთა მახსოვს დიდებულება,
ვიცი, რომ იყავ ერთხელ შენცა მორჭმულ-ძლიერი,
შენცა გფენია ქვეყნის მადლი დთავისუფლება,
ეხლა აღგვილა ყველა ესე, ვიათარცა მტვერი...
და ძესა შენსა დღეს არც კი სწამს შენი აღდგენა,
განწირულების შთასდგომია მას გულში წყლული,
მას დაჰკარგვია ტანჯვათ შორის შენდამი რწმენა
და დაუგდიხარ, ვით ტაძარი გაუქმებული.
1) ტექსტის მიხედვით რას უწოდებს ,,აჩრდილი“-პოემის
ლირიკული გმირი თავისუფლებას?
პას:
2) რას ადარებს ლირიკული გმირი თანამედროვე საქართველოს?
პას:
N4: 1)გაიხსენეთ რას უწოდებს აჩრდილი ,,ამ ქვეყანას“
საქართველოს?
ა)ცაფირუზ ქვეყანას ბ)ხმელეთის თვალს გ)ობოლ მარგალიტს
N5:1) აჩრდილის თვალსაზრისით რით გამოისყიდეს ქართველებმა
უფლის წინაშე თავიანთი ცოდვები?
ა) ლოცვით
ბ)ხასიათის სიმტკიცით გ)საკუთარი ტანჯვით
N6:„არც კაცი ვარგა რომ ცოცხალი მკვდარსა ემსგავსოს,
იყოს სოფელში
და სოფლისათვის არა იზრუნვოს?“
-ახსენით, იმსჯელეთ ამ სიტყვების არსზე არგუმენტირებულად:
პას:-------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი დავალებები #3
VIII კლასი მოსწ. სახელი:
გვარი:
II ვარიანტი
N1 : გაიხსენეთ
ბარათაშვილის ლექსი ,,ფიქრნი მტკვრის პირას“:
"არ ვიცი ამ დროს ჩემს წინაშე ჩემი ცხოვრება,
რად იყო ფუჭი და მხოლოდა ამაოება?"
მაინც რა არის ჩვენი
ყოფ-წუთისოფელი,
თუ არა ოდენ საწყაული აღუვსებელი?
ვინ არის იგი, ვის თვის გული ერთხელ აღევსოს,
და, რაც მიეღოს ერთხელ ნატვრით, ისი ეკმაროს?
უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს:
1)
როგორ ახასიათებს ავტორი, ადამიანთა ამქვეყნიურ არსებობას?
პას:
2)პოეტის თვალთახედვით როგორი ადამიანი არ არსებობს?
პას:
3)განმარტეთ საწყაული აღუვსებელი:
პას:
4)რა პრობლემას სვამს ავტორი ამ მონაკვეთში?
პას:
N2:გაიხსენეთ ილია ჭავჭავაძის ,,აჩრდილი“
,,დედავ ღვთისაო! ეს ქვეყანა შენი ხვედრია,
შენს
მეოხებას ნუ მოაკლებ ამ ტანჯულს ხალხსა,
საღმრთოდ მიიღე სისხლი,რომელ ამ ხალხს უღვრია,
ჩაგრულთ სასოო,ნუ
არიდებ მოწყალე თვალსა!“
1)რას სთხოვს მოხუცი ღვთისმშობელს?
პას:
2)როგორ უნდა მიიღოს ღვთოსმშობელმა დაღვრილი სისხლი? პას:
3)რა მხატვრული ხერხია გამოყენებული პირველ ტაეპში?
პას:
4)როგორ გესმით სიტყვა ,,ჩაგრულთ სასოო“ ?
პას:
N3:რა მიაჩნია აჩრდილს საქართველოს აღდგენის პირობად?
ა)შრომა
ბ)რწმენა გ) დამოუკიდებლობისათვის
ბრძოლა
N4: „ჰოი, სახიერო, ცისარტყელა განავლე ცასა,
რათა წარღვნისა მოლოდინი წარხოცო ხალხსა“
1)რისი სიმბოლოა ცისარტყელა?
ა)სამყაროს
მრავალფეროვნების ბ)ადამიანთა ერთობის გ)კეთილი მომავლის
N5: ილია ჭავჭავაძის ,,ქართლის დედის“ მიხედვით იმსჯელეთ
დედის როლზე შვილების აღზრდაში:
პას:-------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Комментариев нет:
Отправить комментарий