четверг, 3 октября 2019 г.

შემაჯამებელი დავალება მე-9 კლასი N1

მე-9კლასი  სახელი, გვარი----------

ტესტი ქართულ    ლიტერატურში                              

(1)1.რატომ ითხოვს ავთანდილი მეფისგან შენდობას?
----------------------------------------------------------------------------------
(4) 2.      ,,ვიცი ბოლოდ არ დამიგმობ ამა ჩემსა განზრახულსა
      კაცი ბრძენი ვერ გასწირავს მოყვარესა მოყვარულსა მე სიტყვასა ერთსა გკადრებ,პლატონისგან სწავლა-თქმულსა : ,,სიცრუე და ორპირობა ავნებს ხორცსა მერმე სულსა“.
a)რაში არის დარწმუნებული ავთანდილი?

---------------------------------------------------------------------------------------------------
b) რა არის ბრძენი კაცისთვის დამახასიათებელი?

-------------------------------------------------------------------------------------
g)სადაური ფილოსოფოსის აზრს იმოწმებს ავთანდილი?


d)რა თვისება აქვს სიცრუეს?


(2)3.      ,,არა ვიქმ, ცოდნა რას მარგებს ფილოსოფოსთა ბრძნობისა ?!
       მით ვისწავლებით , მოგვეცეს სერთვა ზესთ მწყობრთა წყობისა
 a)გადმოეცით თქვენი სიტყვებით მოცემული ტაეპების აზრი :?




b)შაირის რომელი სახეობაა გამოყენებული მოცემულ ტაეპებში?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(3)4.      წაგიკითხავს სიყვარულსა მოციქულნი რაგვარ წერენ?  ვით იტყვიან,ვით აქებენ? ცან, ცნობანი მიაფერენ!
      ,,სიყვარული აგვამაღლებს“ ,ვით ეჟვანნი ამას ჟღერენ. შენ არ ჯერ-ხარ,უსწავლელნი კაცნი ვითმცაშევაჯერენ!
    
a)ვის სიბრძნეს შეახსენებს ავთანდილი როსტევანს?


------------------------------------------------------------------------------------------
b)გადმოეცით თქვენი სიტყვებით მოცემული ტაეპების აზრი?


-
g)ავთანდილის აზრიტ, ვინ განსაზღვრავს ადამიანის ცხოვრების წესს?


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
(1)5. ავთანდილი მეფეს წერს:
        ,,არას გარგებს სიმძიმილი,უსარგებლო ცრემლთა დენა“.
 ავთანდილის აზრით,რატომ არის უსარგებლო დარდი და ტირილი?






(2)6. ,,ავთანდილის ანდერძის რომელი შეგონება გამოგადგებოდათ,,საუკეთესო საგზლად“?(პასუხი დაასაბუთეთ)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________--

მე-9კლასი მორფოლოგია ტესტი

1.      რას შეისწავლის მორფოლოგია?(1.ქ)


2. რამდენი მეტყველების ნაწილია ქართულში?(1ქ)
---------------------------------------------------------------------------
3.რომელი მეტყველების ნაწილებია  სრულმნიშვნელობიანი? (1.ქ)


4. რომელი მეტყველების ნაწილებია   ბრუნებადი? უღლებადი?(2ქ)


------------------------------------------------------------
5.    დაწერეთ ბრუნვის ფორმები და  აბრუნეთ შემდეგი სახელები(2ქ)
მაწონი,  კოდალა.






















მე-9კლასი ავთანდილის ანდერძი
ტესტი ქართულ ლიტერატურაში                                                      -- --  2018წ.
IX1 კლასის მოსწავლე----------------------------------------------

 (2)  1.          ,,ვერ ვეცრუები ვერ ვუზამ   საქმესა საძაბუნოსა
                პირის-პირ მარცხვენს ორნივე მივალთ მას საუკუნოსა
a)      როგორ გესმით ხაზგასმული სიტყვების მნიშვნელობა??

--------------------------------------------------------------------
b)      სად განისჯება ავთანდილის აზრით ადამიანი?

------------------------------------------------------------------------------


(2) 2.        არ დავიწყება მოყვრისა აროდეს გვიზამს ზიანსა;
ვგმობ კაცსა აუგიანსა ,ცრუსა და ღალატიანსა!
            ვერ ვეცრუები, ვერ ვუზამ მას ხელმწიფესა მზიანსა. რა უარეა მამაცსა სულდიდსა, წასვლა-გვიანსა!
1.      ავთანდილის აზრით, რა არის მიუღებელი ვაჟკაცისთვის??-

--------------------------------------------------------------
2.      გადმოეცით თქვენი სიტყვებით ხაზგასმული ტაეპის აზრი:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(2) 3.      a) ვისგან არ განსხვავდება  , ავთანდილის აზრიტ, ,, კაცი ჯაბანი”?

----------------------------------------
      b) დაასრულეთ აფორიზმი: ,,სჯობს სიცოცხლესა....


(4) 4.            ,,ვერ დაიჭირავს სიკვდილსა, გზა ვიწრო, ვერცა კლდოვანი;
მისგან გასწორდეს ყოველი, სუსტი და ძალგულოვანი;
 ბოლოდ შეყარნეს მიწამან ერთგან მოყმე და  მხცოვანი.
სჯობს სიცოცხლესა ნაძრახსა სიკვდილი სახელოვანი!”
1.      რა არის,ავთანდილის აზრით,, გარდაუვალი“?


2.      რა არის დამახასიათებელი სიკვდილისთვის?





3.      როგორ უნდა მოიქცეს ,მისი აზღით ,სიკვდილის პირისპირ მარტო დარჩენილი ადამიანი?



4.      ვისი ხვედრია სახელოვანი სიკვდილი?


5.(2)ანდერძის რომელ სტროფშია გაშლილი,,ვეფხისტყაოსნის“ცნობილი აფორიზმი-,,რასაცა გასცემ შენია,რაც არა -დაკარგულია“?



მე-9კლასი მორფოლოგია ტესტი
1.      რას შეისწავლის ფონეტიკა?- (1ქ)

----------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------
2.      რომელი მეტყველების ნაწილებია  დამხმარეგანცალკევებით მდგომი?(2ქ)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  3.   რას ჰქვია ბრუნება?(1ქ)

      -------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
5. როგორ უნდა გავიგოთ , რომელი ბრუნვის ფორმითაა ნახმარი თანიან მრავლობითში სასმული სახელი?(2ქ)
( მოიყვანეთ  მაგალითი)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.    დაწერეთ ბრუნვის ფორმები და  აბრუნეთ შემდეგი სახელები(2ქ)
ამბავი
მამა
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Комментариев нет:

Отправить комментарий

შემაჯამებელი დავალება მე-X კლასი N3

                                                შემაჯამებელი დავალებები #3           X    კლასი               მოსწავლის     სახელი-----...